نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

زهرا محمدی در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد

14-فوریه-2021

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹: حکم ده سال حبس تعزیری زهرا محمدی معلم زبان کردی و مسئول انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین در کردستان ، در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، شنبه ۲۵بهمن۹۹، دادگاه تجدید نظر استان کردستان، محکومیت ۱۰ سال حبس تعزیری برای زهرا محمدی را به ۵ سال حبس کاهش داد.

یک منبع مطلع در اینباره گفته است که دادگاه تجدید نظر زهرا محمدی مهرماه امسال در شعبه چهارم دادگاه به ریاست مصطفی طیاری برگزار شده و طی روزهای گذشته این حکم رسما به وی ابلاغ شده است.

زهرا محمدی روز پنج‌شنبه ۲خرداد ماه ۱۳۹۸ به همراه سه تن از اعضای انجمن فرهنگی-اجتماعی «نوژین» با هجوم نیروهای امنیتی به منازلشان در سنندج بازداشت شده بود. دو بازداشت شده دیگر، چهار روز پس از بازداشت با قید وثیقه آزاد و سپس در دادگاه تبرئه شدند اما زهرا محمدی تا حدود شش ماه بعد در بازداشت باقی ماند و در نهایت در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸ با قید وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی، موقتا آزاد شد.

شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج ، زهرا محمدی را به اتهام « تشکیل گروه علیه امنیت ملی» به ده سال زندان محکوم کرد. این حکم از طریق پیامک در تاریخ ۲۲تیر۹۹، به وی اطلاع داده شده بود. اکنور این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال

این فعال مدنی به مدت ١٠ سال است کە در روستاهای اطراف ونیز شهر سنندج مشغول تدریس زبان کُردی بصورت داوطلبانه می‌باشد

زهرا محمدی ۲۸ ساله و اصالتا اهل روستای سروالە دهگلان و ساکن سنندج فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ژئوپولتیک دانشگاه بیرجند است.

 

برچسب ها:

زندانیان