نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سخنگوی قوه قضائیه: نجات ۳۲۸ زندانی از اعدام با رضایت اولیای دم در سال ۹۵

5-مارس-2017

گروه خبری: آزادی بیان - اعدام -

سایت نفس در قفس: سخنگوی قوه قضائیه روز جاری از نجات ۳۲۸ زندانی متهم به قتل از قصاص نفس با رضایت اولیای دم خبر داد. وی همچنین با بیان اینکه برای رسیدگی مطلوب به تخلفات ویژه محیط زیست و منابع طبیعی، دادسرای ویژه ای در تهران تشکیل شده است، در مورد تعلیق حکم احمد منتظری نیز گفت که وی «با وساطت یکی از مراجع قم» آزاد شد.

به گزارش جارپرس، سخنگوی قوه قضائیه گفت: “برای رسیدگی مطلوب به تخلفات ویژه محیط زیست و منابع طبیعی، دادسرای ویژه ای در تهران تشکیل شده است”.

غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصدو نهمین نشست خبری خود افزود: “قوه قضائیه برای پیشگیری از تخریب جنگل ها و مراتع تلاش می کند و با متخلفان در این حوزه به شدت مقابله خواهد کرد و به همین مناسبت دادسرای مخصوص این کار در تهران تشکیل شده است”.

وی تصریح کرد: “این دادسرا در راستای برخورد با جرائم انفال و منابع طبیعی ایجاد شده است و به صورت تخصصی و جدی پرونده های مربوطه را رسیدگی می کند”.

معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد: “در شهرهای بزرگ به همین میزان دادسراهای تخصصی در خصوص منابع طبیعی و محیط زیست ایجاد کنیم چرا که مسئولان ذیربط هم متقاضی هستند”.

منتظری با وساطت یکی از مراجع قم آزاد شد

محسنی اژه ای درباره سوالی درخصوص تعلیق حکم حبس احمد منتظری اظهار کرد: “این موضوع مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است و از جزئیات آن مطلع نیستم؛ اجمالا اینکه یکی از مراجع قم وساطتی کرده و براساس آنچه شنیده ام او هم تعهدی داده است”.

وی اضافه کرد: “چون قضیه مربوط به دادسرای ویژه روحانیت است اطلاعات دقیقی نسبت به آن ندارم”.

 

گذشت ۳۲۸ نفر از حق قصاص در سال ۹۵

محسنی اژه ای در ادامه اضافه کرد: “در بهمن ماه و یا همان نیمه دوم دی ماه ۲۸ نفر از کسانی که حق قصاص داشتند و اولیا دم بودند از حق قصاص خودشان صرف نظر کردند و اینها کسی بودند که محکوم شده بودند، البته این امر مطلوب است و سفارش هم شده است”.

وی خاطرنشان کرد: “همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۳۲۸ مورد نسبت به حق قصاص صرفنظر شده است”.

زندانیان