نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سراج‌الدین میردامادی تحت عمل جراحی قرار گرفت

28-می-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سراج‌الدین میردامادی تحت عمل جراحی قرار گرفت و حال عمومی وی «خوب» گزارش شده است.

به گزارش سحام، فاطمه سادات موسوی، همسر این زندانی سیاسی با اعلام خبر نوشته است که “بعد از عمل آنژیوی روز شنبه، امروز سراج میردامادی تحت عمل جراحی قرار گرفت و ترکش باقی‌مانده از دوران جنگ بعد از ٢٨ سال، از ناحیه کتف او خارج شد.”

این روزنامه نگار زندانی که در بند هشت اوین نگهداری می شود، از ترکش باقی‌مانده از دوران جنگ در ناحیه گردن خود رنج می برد و بالاخره پس از چند نوبت اعزام بدون نتیجه به بیمارستان و بازگشت به زندان، سرانجام تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

این زندانی سیاسی تاکنون چهار بار به بهانه درمان به بیمارستان اعزام شده که هر بار جز آزار و اذیت او نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در یکی از دفعات، ماموران زندان آقای میردامادی را به بیمارستان منتقل می‌کنند و نزد پزشک متخصص قلب می برند، وقتی میردامادی می‌گوید من مشکل قلبی ندارم و نیاز به متخصص داخلی دارم، در تماس تلفنی با دفتر خدابخشی معاون دادستان ادعا می شود که به علت مشابهت نام فامیل وی با محسن میردامادی، بیماری این دو نفر با هم اشتباه شده و برای سراج الدین میردامادی از دکتر قلب وقت گرفته شده است.

این زندانی سیاسی اصلاح طلب که در سال ۱۳۹۲ به ایران بازگشت و با پرونده سازی و برخوردهای امنیتی رو به رو شد، به سه سال زندان محکوم شده و شش ماه ابتدایی دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی گذرانده است.

زندانیان