نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرنوشت افسانه بایزیدی پس از ۴۵ روز بازداشت همچنان نامعلوم است

12-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: سرنوشت یک دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان با گذشت ۴۵ روز بازداشت، تاکنون نامعلوم می‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد که روز پنجم تیرماه امسال از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی در شهر بوکان بازداشت شده، تاکنون در بازداشت بسر می‌برد.

به گفته یک منبع مطلع در شهر بوکان، نامعلوم بودن سرنوشت افسانه بایزیدی باعث نگرانی خانواده و بستگان این دختر دانشجو شده و چندین بار وضعیت سلامتی مادر افسانه وخیم شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

این دختر دانشجو که از دانشگاه پیام‌نور بوکان به دانشگاه پیام‌نور مراغه انتقال یافت به دلیل درگیری لفظی با “خواهران زینب” در دانشگاه از سوی نیروهای اطلاعاتی در شهر بوکان بازداشت گردید.

روز ششم مردادماه امسال، آمنه درویشی ۶۵ ساله مادر افسانه نزدیک به ۵ ساعت در مقابل اداره اطلاعات شهر بوکان برای مشخص شدن محل نگهداری و ملاقات با دخترش منتظر ماند، اما ماموران امنیتی به وی بی‌حرمتی و توهین کردند.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون” بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.

برچسب ها:

زندانیان