نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرنوشت نامعلوم دو هزار کودک خوزستانی بازمانده از تحصیل

2-آگوست-2016

گروه خبری: کودکان -

سایت نفس در قفس: از ۴ هزار کودک بازمانده ار تحصیل در خوزستان، حدود ۲ هزار نفر شناسایی و روانه مدارس شدند اما از ۲ هزار نفر دیگر هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

به گزارش هور نیوز، محمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به وجود ۴هزار کودک بازمانده از تحصیل، اظهار کرد: “حدود ۲هزار نفر از این کودکان شناسایی و روانه مدارس شدند اما از ۲هزار نفر دیگر هیچ اطلاعاتی در دست نیست”.

وی با اشاره به رایگان بودن هزیه آموزش این کودکان، افزود: “ممکن است این افراد مهاجرت و یا فوت کرده باشند”.

تقی زاده تصریح کرد: “به دلیل بعضی از محرومیت‌های فرهنگی در برخی از مناطق استان درباره ادامه تحصیل دختران بی‌توجهی‌هایی وجود دارد بنابراین در این زمینه به مدارس دخترانه توجه ویژه‌ای داریم”.

وی با بیان اینکه درصدد ارتقاء سطح سواد والدین هستیم، یادآور شد: “که اگر بتوانیم سطح سواد اولیای دانش‌آموزان را ارتقا دهیم علاوه بر موثر بودن در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه کاهش بی‌سوادی در جامعه را شاهد خواهیم بود”.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش معلمان پرورشی اشاره و گفت: “کارگاه‌های آموزشی متعددی برای مشاوران و معلمان پرورشی برگزار می‌شود تا با کسب راهکارهای جدید و کارشناسانه این دانش آموزان را به خوبی هدایت و جذب کنند”.

زندانیان