نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرنوشت نامعلوم یوسف سیلاوی پس از گذشت چهار سال از بازداشت وی

17-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: یوسف سیلاوی شهروند عرب اهوازی چهار سال پیش از سوی نیروهای امنیتی اطلاعات اهواز دستگیر شد و تاکنون کسی از سرنوشت وی خبری ندارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف سیلاوی فرزند عباس شهروند عرب اهل اهواز، در روز ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۸۸ در منزل شخصی‌اش در محله فاز چهار اهواز، از سوی ماموران امنیتی اطلاعات این شهر بازداشت شده و تا به امروز تلاش‌های خانواده و بستگان وی برای یافتنش نتیجه‌ای نداشته است.

گفته می‌شود خانواده یوسف سیلاوی ۵۵ ساله در این سال‌هایی که وی ناپدید شده است به بیشتر نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی مراجعه کرده‌اند ولی هیچ‌کدام از مسوولین درباره دلیل بازداشت، محل نگهداری و وضعیت وی به آن‌ها پاسخ روشنی نداده‌اند.

پیش‌تر خانواده این شهروند عرب اهوازی، بارها از نهادهاى حقوق بشرى براى اطلاع از سرنوشت وى درخواست کمک کرده‌اند.

یکی از فرزندان یوسف سیلاوی در گفتگویی به تلاش خانواده برای یافتن پدرش اشاره کرده: “خانواده ما در جستجوى پدر، به تمام ارگان‌ها از جمله آگاهى، اطلاعات، دادگسترى و زندان‌ها و حتى بیت رهبرى مراجعه نموده اما تلاش آنها بى‌فایده ماند.”

وی همچنین اضافه کرده: “خانواده من حتى تمام بیمارستان‌ها و سردخانه‌ها را نیز گشتند و جایى نمانده که نرفته باشند، اما هیچ اثرى از پدرم نیافتند و مسوولان چه در اهواز و چه در تهران، با خانواده همکارى نکردند.”

گفتنی است از آنجا که یوسف سیلاوی شهروندی عادی بوده و هیچ‌گونه فعالیت سیاسی نداشته، برخی می‌گویند که بازداشت وی در راستاى فشار بر اعضاى خانواده وى، براى توقف فعالیت در خارج از کشور بوده است.

لازم به اشاره است که دو فرزند این شهروند اهوازی، در خارج از کشور سکونت دارند و از فعالان مدنى هستند، و منصور سیلاوى فعال سیاسى متوفى و مقیم لندن (پسر عمو و شوهر خواهر) وى مى‌باشد.

یکى از بستگان این زندانی نیز توضیح داده که پس از بازداشت یوسف سیلاوى، نیروهای امنیتی یکى از دوستان وى را دستگیر کرده و او را به شدت مورد ضرب و شتم و بازجویى قرار داده‌اند. او مى‌گوید آنها اطلاعاتى درباره ارتباط وى با یوسف سیلاوى را خواسته بودند.

خانواده این شهروند عرب اهوازی، همچنان خواستار تلاش نهادها و سازمان‌هاى حقوق بشرى در راستاى فشار بر دستگاه قضایى و امنیتى جمهورى اسلامى ایران، براى پاسخ‌گویى در رابطه با سرنوشت یوسف سیلاوى، هستند.

برچسب ها:

زندانیان