نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سرنوشت یک دانشجوی مهابادی پس از یکماه بازداشت نامعلوم است

7-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی - دانشجویان -

سایت نفس در قفس: با گذشت نزدیک به یکماه از بازداشت یک دانشجوی کُرد ساکن شهرستان مهاباد هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نمی‌باشد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، صابر شیخ عبدالله، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی تهران بیست و چهارم اسفندماه ٩٢ از سوی نیروهای لباس شخصی در شهر مهاباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

یک منبع مطلع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: این دانشجوی کُرد پس از بازگشت از دانشگاه علامه طباطبایی به شهر مهاباد از سوی نیروهای لباس شخصی این شهر بازداشت شده است.

 

گفته می‌شود، نیروهای لباس شخصی پس از بازداشت صابر شیخ عبدالله به منزل پدری این فعال دانشجویی رفته و لپ‌تاپ و وسایل شخصی وی را ضبط کردند.

 

تا لحظه انتشار این خبر، علی‌رغم پیگیری و مراجعه خانواده این فعال دانشجویی به اداره اطلاعات تاکنون هیچ اطلاعی از دلیل بازداشت و مکان نگهداری این دانشجوی کُرد در دسترس نیست.

 

طی روزهای گذشته نیز یک فعال دانشجویی کُرد به نام سردار پرستار ساکن شهر سقز که به دلیل انتقاد از جلیلی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران ـ واحد علوم و تحقیقات اخراج شده بود از سوی اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به مدت سه روز تحت بازجویی قرار گرفته بود.

زندانیان