نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سهند معالی فعال ملی مدنی آذربایجان دستگیر شد

30-سپتامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: صبح امروز حوالی ساعت ۱۰ ماموران امنیتی با یورش به مغازه فعال مدنی سهند معالی، وی را دستگیر وبه مکان نا معلومی انتقال دادند.

 

به گزارش آذوح، احتمال داده میشود این دستگیری بر اساس حکم صادره که از طرف دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی داده شده بود باشد.

 

خاطر نشان می شویم که چندی پیش بر اساس حکم دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست رحمان خاطری که در ۳۱ اردیبهشت ماه صادر و اواسط تیرماه سال جاری به وکلای این فعالین ابلاغ شده بود، حمید توحیدی و علی صمد پور هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری و سید جمال موسوی نژاد و سهند معالی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

 

این ۴ تن، از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس تعزیری و علاوه بر آن علی صمد پور به اتهام توهین به رهبری و حمید توحیدی کادیجانی به اتهام عضویت در گروه های غیر قانونی به یک سال حبس تعزیری ( در مجموع به ۲ سال حبس تعزیری) محکوم شده بودند.

 

شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان، پرونده را جهت تصحیح ایرادات به شعبه دادگاه انقلاب سراب عودت داده بود که رأی اصلاح شده و با برگشت پرونده به دادگاه تجدیدنظر، بدون مطالعه لایحه اعتراضی، حکم صادره از دادگاه بدوی عینا تأیید شده است.

زندانیان