نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه تن از اعضای کانون نویسندگان ایران بازداشت شدند

22-ژانویه-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن سه عضو کانون نویسندگان ایران روز جاری بازداشت شدند. بازداشت این افراد در پی حضور در دادگاه انقلاب و عدم توانایی در تامین قرار وثیقه بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی،  امروز سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه ۹۷، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن برای رسیدگی به پرونده شان در دادگاه انقلاب حاضر و بازداشت شدند.

گفته شده قاضی دادگاه با درخواست آنها برای حضور وکیل موردنظرشان مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش ها رییس دادگاه میزان مبلغ “قرار تامین” آنها را به یک باره به مقدار قابل توجهی افزایش داده و به دلیل آنکه این سه نفر توانایی تامین ان را نداشته اند، بازداشت شده اند.

لازم به یادآوری است کانون نویسندگان ایران در تاریخ ۱۸ آبان ماه، طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن پرونده‌سازی برای رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن دو تن از اعضای هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و بکتاش آبتین، یکی از بازرسان کانون نویسندگان خواهان رفع کامل اتهام و مختومه کردن پرونده‌ی آنها شده بود.

رضا خندان (مهابادی)، کیوان باژن و بکتاش آبتین، در تاریخ ۱۲ آبان‌ماه در پی احضار مجدد به شعبه ۷ دادسرای اوین با عناوین “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و “تشویق بانوان کشور به فساد و فحشا” تفهیم اتهام شدند.

این سه عضو کانون نویسندگان پیشتر نیز در مردادماه سال جاری از بابت همین پرونده در شعبه ۷ دادسرای اوین با عنوان “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شده بودند.

زندانیان