نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه فعال سیاسی کُرد در مهاباد به ١٣٨ ماه زندان محکوم شدند

18-آگوست-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: سه فعال سیاسی کُرد که یکی از آنان روحانی می‎باشد از سوی دادگاه انقلاب شهر مهاباد به ١١ سال و شش‌ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، ابراهیم غدیرفر روحانی کُرد، حسین پورمصطفی اقدم و حسین غزل سه شهروند کُرد شهر مهاباد می‌باشند که به اتهام‌های جداگانه حکم زندان برای آنها صادر شده است.

خبرنگار کُردپا در شهر مهاباد اعلام کرد: ابرهیم که فردی روحانی بوده به دلیل دیدار با خانواده زندانیان سیاسی – عقیدتی، بازداشت شده بود.

ابراهیم غدیرفر از سوی دادگاه شهر مهاباد به پنج سال زندان محکوم شده است.

از سوی دیگر، حسین پورمصطفی اقدم فرزند سید رحمان که خردادماه ٩٣ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود به ۵ سال زندان تعزیری محکوم گردید.

اتهام این شهروند کُرد فعالیت سیاسی می‌باشد و هم‌اکنون در زندان مرکزی شهر مهاباد در بازداشت بسر می‌برد.

در این ارتباط، یک منبع مطلع به آژانس کُردپا اعلام کرد: یک شهروند دیگر کُرد ساکن شهر مهاباد نیز از سوی دادگاه انقلاب این شهر به یک‌سال و شش‌ماه زندان تعزیری محکوم شد.

حسین غزل که عضو یکی از احزاب کُرد اپوزسیون بوده، پس از معرفی خود به اداره اطلاعات شهر مهاباد و بازجویی و نگهداری در بازداشتگاه اداره اطلاعات توسط دستگاه قضایی شهر مهاباد این حکم برای وی صادر شده است.

همچنین گفته می‌شود، سه روز است که نیروهای گارد ویژه و مسئولان زندان شهر مهاباد به دلایلی نامعلوم زندانیان را تحت فشار قرار دادند.

خبرنگار کُردپا در این‌باره گفت: نیروهای گارد ویژه به بند زندانیان رفته و تمامی کتاب‌ها حتی “قرآن” و نوشته‌های زندانیان سیاسی – عقیدتی را جمع‌آوری کردند.

زندانیان گفته‌اند در صورت ادامه این وضعیت، احتمال دارد اعتصاب عمومی اعلام کنند.

زندانیان