نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه مرد به اتهام هم‌جنس‌گرایی حکم حبس گرفتند

2-اکتبر-2018

گروه خبری: اقلیت‌های جنسی -

سایت نفس در قفس: سه تبعه خارجی که متهم به ربودن پسر هفت ساله‌ای شده بودند صبح دیروز پس از محاکمه در شعبه دوازدهم دادگاه کیفری استان تهران از اتهام تجاوز به کودک تبرئه شدند، دادگاه هر یک از آنها را به اتهام هم‌جنس‌گرایی، ورود غیر مجاز به خاک ایران و آزار و اذیت پسر بچه به تحمل چهار سال و شش ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش روزنامه‌ی ایران، ماجرا از زمانی آغاز شد که خانواده پسر ۷ ساله با مراجعه به کلانتری شکایت کردند که پسرشان توسط سه کارگر افغانستانی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

آنها به افسر بازجو گفتند: “پسرشان برای رفتن به خانه یکی از بستگانش از خانه بیرون رفته بود که در میان راه سه کارگر جلویش را گرفته‌اند و او را به بهانه‌ای به داخل ساختمان نیمه کاره‌ای کشانده‌اند و به آزار و اذیت او پرداخته‌اند”.

بدین ترتیب تیمی از مأموران پلیس تهرانپارس موفق به دستگیری هر ۳ مرد افغانستانی شدند و آنها به بردن پسربچه به ساختمان نیمه کاره اعتراف کردند.

با اینحال متهمان منکر اتهام‌شان شدند و چون هیچ مدرکی درباره تعرض به کودک به‌دست نیامد هر سه متهم به اتهام ورود غیر مجاز به خاک ایران و آزار و اذیت پسربچه و هم‌جنس‌گرایی هر یک به ۴ سال و شش ماه زندان محکوم شدند.

این گزارش به جزئیات بیش‌تری از این پرونده اشاره نکرده است.

زندانیان