نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه نفر در جریان اعتراض اهالی شادگان به اعدام مخفیانه ۴ زندانی سیاسی عرب، بازداشت شدند

6-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: اعتراض به اعدام مخفیانه ۴ زندانى اهل شادگان همچنان ادامه دارد و تا این لحظه ٣ نفر در جریان اعتراضات در این شهر توسط نیروى انتظمى دستگیر شده اند.

 

به گزارش کمیپن صلح فعالان در تبعید، اعتراض به اجراى مخفیانه حکم اعدام آقایان غازى عباسى، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمى و جاسم مقدم پناه، که در مراسم تشییع جنازه دیگر جوان این شهر”ولید جنامى”، رقم خورده بود، همچنان ادامه داشته و تا به لحظه انتشار این گزارش آقایان جمال جنامى، مرتضى جنامى و سعید جنامى توسط نیروى انتظامى بازداشت شده اند.

 

 

“ولید جنامى” از جوانان شهر شادگان بوده که در روزهاى اخیر در هنگام حمل سوخت قاچاق، در ورودى شهر شادگان مورد هدف گلوله ماموران نیروى انتظامى قرار گرفته و کشته میشود.

 

همزمانى کشته شدن آقاى ولید جنامى با اعتراضات اهالى شهر شادگان در خصوص اعدام ۴ جوان آن شهر، موجب اشتباه در گزارش اولیه این کمپین شده بود و گزارشهاى اولیه حاکى از کشته شدن آقاى ولید جنامى در جریان اعتراضات اهالى شهر، اعلام شده بود.

 

اما طى پیگیرى هاى انجام شده در خصوص این خبر، آقاى ولید جنامى در حین قاچاق سوخت در ورودى شهر شادگان مورد هدف گلوله ماموران نیروى انتظامى قرار گرفته و کشته میشود.

 

در ادامه حضور مردم در تشییع جنازه این جوان شادگانى، موجب ترکیدن بغض خفته اهالى در خصوص اعدام مخفیانه ۴ جوان آن شهر و عدم اطلاع خانواده ها از محل دفن آنها میشود.

 

طبق گزارش این کمپین، در جریان این اعتراضات، ابتدا روز چهارشنبه ١٣ آذر ۹٢، آقاى جمال جنامى با طرز بدى بازداشت مى شود. شاهدان محلى به این کمپین گزارش داده اند که وى در لحظه بازداشت مورد آزار و اذیت شدیدى قرار گرفته بود.

 

این پایان اعتراضات نبود و ادامه آن منجر به بازداشت دو نفر دیگر در روز پنج شنبه شده است. مرتضى جنامى فرزند رحمه سعید جنامى از بازداشت شدگان این روز هستند.

 

از وضعیت بازداشت شدگان اطلاعى در دست نیست.

 

ماموران اطلاعات و مسئولان قضایى همچنان از اطلاع محل دفن آقایان غازى عباسى، عبدالرضا امیر خنافره، عبد الامیر مجدمى و جاسم مقدم پناه؛ به خانواده هایشان خودارى مى کنند.

زندانیان