نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سوادا آغاسر، شهروند مسیحی از زندان اوین آزاد شد

22-جولای-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: سوادا آغاسر، شهروند مسیحی روز شنبه پس از تحمل نیمی از مدت محکومیت ۵ ساله خود به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش محبت نیوز، روز شنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸، سوادا آغاسر، شهروند مسیحی بصورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “درخواست آزادی مشروط سوادا یک سال پیش تایید شده بود اما اجرا نمی‎شد و او را اذیت و آزار می‎دادند”.

سِوادا آغاسر، از پیروان کلیسای گریگوری در سال ۹۴ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی” توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

این شهروند مسیحی ۱۳ تیرماه سال ۱۳۹۶ برای اجرای حکم و گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین احضار شده بود. وی روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۷ برای نخستین بار از زندان اوین به مرخصی اعزام شده بود.

سوادا آغاسر روز چهارشنبه مورخ ۳۰ مردادماه ۱۳۹۲ به همراه دو تن از نوکیشان مسیحی دیگر از جمله “ابراهیم فیروزی” (از دیگر زندانیان مسیحی) توسط ماموران لباس شخصی در شهرستان کرج بازداشت شد. این دو در دفتر کار (شرکت بیمه) که متعلق به یکی از دوستانشان در کرج بوده در همان مکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آغاسر پیش از این دستگیری نیز در ارتباط با پرونده یکی دیگر از بازداشت شدگان مسیحی مورد بازجویی قرار گرفت و منزل او نیز هم توسط ماموران تفتیش و برخی وسایل شخصی او ضبط شد. او نهایتاً روز یکشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۲ پس از گذراندن بیش از شش ماه بازداشت، از بند ۳۵۰ زندان اوین با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

برچسب ها:

زندانیان