نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سومین جلسه دادگاه جیسون رضائیان برگزار شد

13-جولای-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سومین جلسه دادگاه جیسون رضاییان خبرنگار ایرانی- آمریکایی روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، این جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به صورت غیرعلنی تشکیل شد.

جلسه دوم دادگاه جیسون رضاییان در ۱۸ خرداد گذشته برگزار شده بود، رئیس کل دادگستری استان تهران قبلا دلیل فاصله زیاد بین جلسه دوم تا سوم را “خالی نبودن فضای دادگاه انقلاب برای رسیدگی به این پرونده» اعلام کرده بود”.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه، پیشتر اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را جاسوسی به نفع آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرده بود.

جیسون رضاییان در ۳۱ تیرماه ۱۳۹۳ به همراه همسر روزنامه نگارش یگانه صالحی و دو عکاس خبرنگار، در تهران بازداشت شد، خانم صالحی و دو خبرنگار دیگر پس از چندی آزاد شدند اما جیسون رضاییان همچنان در زندان به سر می برد.

علی رضاییان افزود “وزارت خارجه آمریکا می‌گوید در این باره صحبت کرده و می‌گوید تنها موضوع مهم دیگری است که اگر چه جدای از گفت‌وگوهای هسته‌ای است اما با مقام‌های ایرانی مطرح می‌کنند. ما آن پیشرفتی که خواستار آن بودیم، در این زمینه ندیده‌ایم و ایرانی‌ها کاری که باید را انجام نداده‌اند، آنها پرونده‌ای علیه جیسون ندارند چون او کار خلافی نکرده‌است و اگر اینگونه بود تا الان اعلام می‌شد”.

خرداد ماه گذشته، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، به اتفاق آرا، با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی سه زندانی آمریکایی در ایران شدند.

برچسب ها:

زندانیان