نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سید محمد ابراهیمی در بیمارستان بستری شد

27-آوریل-2015

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سیدمحمد ابراهیمی، فعال حقوق بشر درحوزه حقوق زنان و از اعضای «کمیته مادران عزادار پارک لاله»، که از شهریور ۱۳۹۳ برای درمان جراحات و بیماری‌های ناشی از تحمل زندان، در مرخصی پزشکی به سر می‌برد، بر اثر وخامت وضعیت جسمانی، برای ساعاتی به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش سحام؛ عصر روز شنبه ۵ اردیبهشت سال‌جاری، سید محمد ابراهیمی که در اثر حبس طولانی در سلول‌های انفرادی، به تنگی نفس و آسم دچار شده، بر اثر شدت بیماری، برای ساعاتی به بیمارستان منتقل شد.

یک منبع نزدیک به محمدابراهیمی درخصوص آخرین وضعیت او، به خبرنگار «سحام» گفت: «محمد که بعد از چهار سال و دو ماه تحمل حبس، شهریور۹۳ برای پیگیری ترمیم شکستگی ۵ دندان و برای درمان مشکلات ریوی شامل تنگی نفس و خون‌ریزی کلیه به مرخصی درمانی اعزام شده بود،  وضعیت مناسب جسمی ندارد.»

وی ادامه داد: «محمد ابراهیمی در روزهای گذشته چندین بار دچار خون‌ریزی بینی شده که هنوزعلت آن مشخص نشده است.»

سید محمد ابراهیمی، پیش‌تر و بنا به‌ گزارش سحام، برای محاکمه درخصوص اتهام ارتباط با احمد شهید، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل برای ایران، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود، اما موافقت قاضی محمد مقیسه با درخواست استمهال وکیل، باعث شد جلسه رسیدگی به اتهامات جدید این فعال مدنی به مدت سه ماه به تعویق بیفتد.

محمد ابراهیمی که در ٢٢ آذرماه سال ٨٩ توسط ماموران اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و جنگ نرم علیه نظام بازداشت شده بود، درمدت طولانی حبس درانفرادی، دچار حمله عصبی نیز شده بود، بطوری‌که پس از ٨ ماه انفرادی در بندهای ٢٠٩ و ٢۴٠ زندان اوین در شرایط شکنجه فیزیکی و روانی، به مدت ۸ ماه حافظه کوتاه مدت خود را از دست داد و قادر به شناسایی افراد خانواده‌ خود نیز نبود.

ابراهیمی که حکم قطعی ۵ سال حبس تعزیری خود را فروردین‌ماه ۹۱ دریافت کرده است، در زندان برای تکذیب خبر شکنجه ‌شدن‌اش، که در سایت‌های خبری به آن پرداخته شده بود، تحت فشار قرار گرفت.

زندانیان