نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سی و پنجمین روز اعتصاب غذای شاهرخ زمانی

9-آوریل-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: شاهرخ زمانی فعال کارگری محبوس در زندان قزلحصار کرج سی و پنجمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

 

به نوشته‌ی نقی محمودی، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، این عضو کمیته‌ی پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و سندیکای کارگران تزئینات ساختمان و نقاشان که از روز ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۲ به زندان قزلحصار کرج تبعید شده است هم‌چنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

شاهرخ زمانی که از روز ۱۷ اسفند ماه سال گذشته در همبستگی با دراویش زندانی دست به یک اعتصاب غذای ۳ روزه زده بود از ۲۰ اسفند ماه و در اعتراض به تبعید به زندان قزلحصار کرج با ادامه‌ی اعتصاب خواهان بازگشت به سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج شده است.

 

آخرین گزارش‌ها حاکی از وضعیت وخیم جسمی این فعال کارگری پس از ۳۵ روز اعتصاب غذاست و وی تاکنون بارها به دلیل وخامت حالش به بهداری زندان منتقل شده است.

 

این فعال کارگری تاکنون ۱۲ نامه‌ی اعتراضی به مسولان زندان قزلحصار تحویل داده است که همگی با بی‌اعتنایی مسولان مواجه شده است.

 

این کارگر ۴۹ ساله در روز ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ در تبریز بازداشت و پس از ۳۲ روز اعتصاب غذا در سلول‌های انفرادی اداره‌ی اطلاعات به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر وی را به اتهام تشکیل گروه مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم متعاقبا در شعبه‌ی ۶ دادگاه تجدیدنظر آذربایجان‌شرقی و ۲۹ دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

 

گفتنی است در روزهای گذشته آرش محمدی، فعال دانشجویی محبوس در زندان تبریز به مدت ۵ روز و ۶ زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج نیز به مدت ۲ روز در همبستگی با شاهرخ زمانی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

 

هم‌چنین محمد جراحی، دیگر عضو زندانی کمیته پیگیری که در زندان مرکزی تبریز محبوس است نیز اعلام کرده است در صورت ادامه‌ی بی‌توجهی مسولان به خواسته‌های شاهرخ زمانی با وجود ابتلا به سرطان حنجره دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.

زندانیان