نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سی و پنجمین روز اعتصاب غذای وحید حکانی

27-آوریل-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: زندانی نوکیش مسیحی «وحید حکانی» که بدلیل اعتراص به احکام صادره از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای خود و دیگر دوستان هم بند مسیحی اش دست به اعتصاب غذا زده است با گذشت بیش از یکماه، هم‌چنان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
به گزارش « محبت نیوز»، اعتصاب غذای زندانی نوکیش مسیحی «وحید حکانی» وارد سی و پنجمین روز خود شد.

منابع خبری گزارش دادند که این زندانی مسیحی با شروع اعتصاب غذا جهت تنبیه از سوی مسئولان زندان به سلول انفرادی منتقل شده بود. گرچه او بار دیگر از سلول انفرادی به بند عبرت بازگردانده شد، اما همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

مسئولان زندان همچنین در ادامه به گفته آنان تنبیهات انضباطی خود وی را از دسترسی و استفاده از تلفن جهت تماس با خانواده منع کردند .

وحید حکانی همچنان ممنوع الملاقات و اجازه ملاقات هفتگی با خانواده اش را نیز ندارد.

نگرانی‌ها آنجاست که این زندانی مسیحی از نظر جسمانی وضعیت خوبی ندارد و به دلیل طولانی شدن اعتصاب غذا و سابقه بیماریهای گوارشی حال و روز وخیمی دارد. به گفته پزشک معالجش بیماری او مشکوک به سرطان معده است.

در روزهای اخیر این زندانی نوکیش مسیحی با وجود محدودیت‌ها به دلیل وخامت شرایط جسمی به بهداری زندان منتقل شد. از این رو ضعف جسمانی او بیش از پیش نگران کننده شده است.

زندانی مسیحی وحید حکانی اعتصاب غدای خود را در اعتراض به حکم محکومیت خود و دوستانش آغاز کرد. وی از سوی دادگاه به اتهام ایمان به مسیحیت به همراه سه تن دیگر از ایمانداران به بیش از سه سال زندان محکوم شده است.

وحید حکانی پیش از این نیز به علت تشدید عارضه گوارشی و وخامت اوضاع جسمی در زندان عادل آباد، پس از پیگیری های انجام شده از سوی خانواده اش، موافقت شد که به شرط سپردن وثیقه به بیمارستان «فقیهی» شیراز منتقل شود و پس از آن نیز تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وحید حکانی بهمراه همایون شکوهی، مجتبی سیدعلاالدین حسین و محمدرضا پرتویی (کوروش) از جمله زندانیان مسیحی می‌باشند که در بند عبرت زندان عادل آباد شیراز دوران محکومیت شان را می گذرانند.

زندانیان