نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ششمین زندانی در زندان زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان باخت

28-اکتبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: شب گذشته یک زندانی محبوس در زندان زاهدان در روز اول ورود به زندان در اثر بیماری و به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، شب شنبه ۵ آبان‌ماه ۱۳۹۷، یک زندانی محبوس در زندان زاهدان به در همان روز ورود به زندان به دلیل بیماری و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی ۵۰ ساله تاکنون احراز نشده و توسط هرانا در حال بررسی است.

این زندانی روز گذشته از قرنطینه به بند ۶ زندان زاهدان منتقل شد و با وجود اینکه به اسهال شدید دچار شده بود به وضعیت وی رسیدگی نشد تا اینکه شب همان روز اول ورود به زندان جان باخت”.

با احتساب مرگ این زندانی، طی سال جاری دست‌کم ۶ زندانی محبوس در زندان زاهدان به دلیل بیماری و عدم رسیدگی پزشکی ناشی از محدودیت‌های اعزام به بیمارستان خارج از زندان جان خود را از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است در تاریخ ۶ مهرماه ۹۷ نیز یک زندانی به نام عبدالنبی سارسی (ثارثی) به دلیل بیماری و عدم رسیدگی پزشکی در این زندان جان باخت. در تاریخ ۲۴ شهریورماه سال جاری هرانا در گزارشی از مرگ یک زندانی محبوس در بند ۶ زندان زاهدان به نام غلامرصا گول خبر داده بود. همچنین در تاریخ ۱۰ خردادماه ۹۷ از مرگ یک زندانی محبوس در بند ۱ زندان مرکزی زاهدان به نام “رامین دوکله” و پیش‌ از آن نیز در تاریخ ۸ خردادماه از مرگ یک زندانی به نام “غلام نبی ریگی” در بند ۵ این زندان که به دلیل عدم دریافت خدمات درمانی مناسب خبر داده بود. پیش‌تر نیز در اردیبهشت‌ماه سال جاری “نصیر زورقی“، زندانی محبوس در بند ۸ این زندان به علت سکته و عدم رسیدگی پزشکی، جان خود را از دست داد.

زندانیان