نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شش ماه زندان انفرادی یک مادر در سکوت مطلق خبری

21-آوریل-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: «زهرا زهتاب‌چی» کارشناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه بهشتی تهران (ملی ) و پژوهش‌گر اجتماعی نزدیک به ششماه است که در سلول انفرادی به سر می‌برد.

به گزارش رادیو کرچه، خانم «زهتاب‌چی» مادر دو دختر است که یکی از آن‌ها هشت سال بیش‌تر سن ندارد، از مهر ۱۳۹۲تاکنون در سلول‌های انفرادی نسوان بند ۲۰۹زندان اوین نگهداری می‌شود.

بازجوهای خانم زهتاب‌چی در مورد هرگونه اطلاع‌رسانی درخصوص دست‌گیری او خانواده‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند.

«زهرا زهتاب‌چی» در بیست و چهارممهر ماه سال گذشته به همراه همسرش دکتر «سید جواد خوش‌نیت نیکو» از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شد اما پس ازگذشت بیست روز همسر وی از اوین آزاد شد.

 

با گذشت نزدیک به شش ماه از دست‌گیری وی و پایان تحقیقات مقدماتی کارشناسان وزارت اطلاعات، هم‌چنان پرونده‌ او برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داده نشده است.

وی که به تنهایی در سلول انفرادی نگهداری‌ می‌شود، هر دو هفته یک بار حق ملاقات با همسر و دو دخترش را به صورت کابینی دارد،و از هرگونه تماس با دیگر افراد و زندانی‌های دیگر محروم است.

بنا به این گزارش، «زهرا زهتاب‌چی» از داشتن هرگونه کتاب در سلول خود محروم است و بند ۲۰۹حتا از تحویل لباس در فصل سرما بهاو خودداری می‌کرد.

خانم «زهتاب‌چی» پیش‌تر نیز یک بار در سال ۱۳۸۸و به هنگام انجام یک نظر سنجی برای جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران با موضوع نظر سنجی از مردم درباره‌ نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، از سوی پلیس امنیت تهران دست‌گیر و پس از چند روز آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان