نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شهرام احمدی، زندانی اهل سنت محکوم به اعدام در انفرادی‌های زندان اوین است

22-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: شهرام احمدی زندانی سیاسی اهل سنت طی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌ی خود از انتقال‌اش به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده است.

 

به گزارش «نفس در قفس»، شهرام احمدی که به همراه کاوه‌ شریفى، آرش شریفى، طالب ملکى و بهروز شاه‌نظرى چهارشنبه ۱۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به مکان نا‌معلومی منتقل شده بود در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و تحت فشار نگه‌داری می‌شود.

 

وی طی یک تماس تلفنی با خانواده‌ی خود از انتقالش به بند ۲۰۹ زندان اوین خبر داده و گفته است که: «در انفرادی بسر میبرد و روزانه فقط یک وعده غذا به ایشان می‌دهند و آن هم صبحانه است. وی همچنین گفت، هرصبح به بهانه بردن برای اجرای حکم اعدامشان آن‌ها را تحت فشار می‌گذارند.»

 

با گفتن این کلمات ماموران تلفن وی را قطع کرده‌اند.

 

یک عضو خانواده‌ی شهرام احمدی به گزارشگر «نفس در قفس» گفت: «پیش‌تر و در تجمع خانواده‌های این زندانیان مقابل اداره‌ی اطلاعات سنندج یک مامور اطلاعات به ما گفته بود که آن‌ها را به زندان‌های مختلف منتقل کرده‌اند و جای نگرانی نیست و از این میان گویا فقط آرش شریفی به زندان کاشان منتقل شده است و بقیه در بند ۲۰۹ اوین هستند. این مساله ما را به شدت نگران اجرای احکام عزیزانمان کرده است.»

 

شایان ذکر است، روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه نیز ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی نیز که با محکومیت اعدام روبرو هستند، از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند و تا کنون خبری از وضعیت ایشان در دست نیست.

زندانیان