نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شهناز اکملی از زندان آزاد شد

25-جولای-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۴ مرداد ۱۳۹۹: شهناز اکملی مادر مصطفی کریم‌بیگی از کشته‌شدگان اعتراضات ۱۳۸۸ که به اتهام دادخواهی فرزندش به زندان محکوم شده بود، آزاد شد.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، شهناز اکملی  زندانی سیاسی و مادر مصطفی کریم بیگی  امروز با اعلام اتصال مرخصی به آزادی از زندان در توئیتر خود نوشت : «مرخصی‌ام به آزادی متصل شد و از امروز هیچ پرونده‌ای ندارم، تنها پرونده‌ای که همچنان برایم قابل پیگیریست پرونده‌ی قتل پسرم است که همچنان دادخواهم»

خانم شهناز اکملی در شهناز اکملی در تاریخ ۶ بهمن ۹۵، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی‌اش منتقل شد. ماموران وزارت اطلاعات پس از تفتیش منزل، کلیه وسائل شخصی مربوط به خانم اکملی را توقیف کردند و به همراه ایشان با خود بردند. این کنشگر مدنی و مادر دادخواه مورخ ۳۰ بهمن همان سال با تودیع قرار وثیقه بتا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

خانم اکملی در تاریخ  چهارشنبه ۲۵ دیماه ۱۳۹۸  جهت گذراندن  حکم یک سال حبس تعزیری به زندان اوین منتقل شد. وی در ۱۲ اسفند ۹۸ طبق بخشنامه قوه قضاییه بعد از شیوع کرونا به مرخصی اعزام شد که روز جاری نامه آزادی ایشان صادرشد.

برچسب ها:

زندانیان