نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شکوفه یداللهی، سیما انتصاری و سپیده مرادی با پایان دروان محکومیت از زندان اوین آزاد شدند

8-فوریه-2020

گروه خبری: آزادی بیان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: شکوفه یداللهی، سپیده مرادی و سما انتصاری از دراویش بازداشت شده در گلستان هفتم ، بااتمام دوران محکومیتشان امروز شنبه ۱۹ بهمن ۹۸ از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، زنان درویش زندانی که از زمستان ۹۶ در حادثه گلستان هفتم بازداشت شده بودند با پایان دوران محکومیت ۲ ساله خود امروز شنبه ۱۹ بهمن۹۸ از زندان اوین آزاد شدند.

شکوفه یداللهی و سپیده مرادی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت عضویت در گروه ها و احزاب و دسته جات سیاسی و فعالیت مجازی محکوم شده بودند و سیما انتصاری نیز توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. در جریان اعتراض به احکام، حکم هر سه در دادگاه تجدید نظر به دو سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

زنان درویش به هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم قرار گرفته وبودند و در دروان نگهداری این زنان در زندان قرچک بارها از سمت زندانبانان مورد اهانت و تعرز و ضرب و شتم قرار گرفتند.

شکوفه یداللهی مادر کسری نوری و امیر نوری از دراویش بازداشت شده در گلستان هفتم است. کسری نوری با محکومیت ۱۲ سال حبس تعزیری به تازگی به زندان عادل آباد شیراز تبعید شده است و امیر نوری با محکومیت ۶ سال حبس تعزیری دیگر عضو بازداشتی این خانواده هم اکنون در زندان تهران بزرگ تحمل حبس می کند.

زندانیان