نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام، شلاق و زندان برای یک متهم در تهران

22-جولای-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مردی که متهم است بچه‌های نوجوان را فریب داده و در کانال آبی در شرق تهران آزار و اذیت می‌کرده، دیروز با حکم قضایی به اعدام، ۱۰۰ ضربه شلاق و ۱۴۴ سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، ایمان ۲۶ساله از دی ماه سال ۹۶ با نقشه از پیش طراحی شده پسربچه های ۱۱ تا ۱۵ساله را فریب می داد و آنها را به بهانه کمک در جابه جایی گلدان های خانه مادر بزرگش سوار ماشین یا موتور می کرد.

این متهم قربانیان نوجوان را با خود به کانال سرپوشیده آب در حوالی خیابان اردیبهشت شمالی می برد و آنجا آزار می داد.

وی که یک سابقه کیفری نیز در پرونده اش دارد پس از مصرف شیشه، نقشه های اش را اجرا می کرد و با تهدید چاقو از قربانیان نوجوان می خواست تا در این باره به کسی حرفی نزنند.

وی یک هفته قبل در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست و با حضور یک مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شد.

در جلسه دادگاه ۸ شاکی نوجوان از ۱۱ شاکی حضور داشتند.

ایمان به اتهام تجاوز به عنف و آدم ربایی از خود دفاع کرد و گفت فقط چند نفر از پسران نوجوان را آزار داده است و منکر آدم ربایی شد.

دیروز قضات دادگاه پس از یک هفته مشورت و با توجه به مدرک های موجود در پرونده، ایمان را به اعدام و ۱۰۰ ضربه شلاق به خاطر آزار و اذیت و در مجموع ۱۴۴سال زندان یعنی شش بار ۲۴ سال زندان به خاطر ربودن شش شاکی نوجوان محکوم کرد.

ماجرا چه بود؟

ایمان بعد از هر بار مصرف شیشه، افکاری به ذهنش خطور می کرد و به بهانه جابه جا کردن گلدان های خانه مادر بزرگش پسربچه ها را در راه مدرسه با موتور یا ماشین می ربود و به مخفیگاهش که یک کانال آب سرپوشیده بود می کشاند. او قربانیان نوجوان را با تهدید چاقو مجبور می کرد تا تسلیم نیت شومش شوند.

وی به دروغ به پسران نوجوان می گفت که با برادر کوچکش کتک کاری کرده اند و برادرش با چوب به کمر آنها زده است. او از قربانیان نوجوان می خواست تا آثار کبودی خیالی را که روی کمرشان است به او نشان دهند و به این ترتیب آنها را آزار می داد.

زندانیان