نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام برای متهم به “قتل نفس”

8-ژوئن-2015

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مرد جوان به اتهام قتل همسرش، در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

به گزارش روزنامه ایران، متهم که همسرش را قربانی خشم مرگبار خود کرده است، از سوی پنج قاضی جنایی به “قصاص نفس” محکوم شد، ساعت ۹ صبح سی‌ام دی‌ماه سال ۹۲ صدای جیغ‌های زنانه‌ای سکوت صبحگاهی را در یک خانه قدیمی در پیشوای ورامین شکست و جنایتی خونین رخ داد.

بچه‌های خانواده خواب بودند که با شنیدن فریادهای کمک‌خواهی مادر از خواب پریدند و خود را با صحنه هولناک قتل مادرشان روبه‌رو دیدند، آنها در حالی که شوکه شده بودند، فریاد زنان همسایه‌ها را باخبر کردند.

خیلی زود ماجرای جنایت خانوادگی به پلیس اطلاع داده شد و دقایقی نگذشته بود که بازپرس جنایی تهران، نیز پای در قتلگاه خانوادگی گذاشت و در بین حلقه بچه‌های وحشتزده خانواده و همسایه‌ها دست به تحقیقات میدانی زد.

تیم تجسس در بررسی‌های میدانی پی برد که زن جوانی به نام “معصومه” ساعتی پیش با ضربات چاقوی همسرش به قتل رسیده است.

وقتی کارآگاهان دریافتند که قاتل به نام “خلیل” اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشته و پس از جنایت گریخته است، به ردیابی‌های تخصصی دست زدند و هنوز یک ساعت نگذشته بود که وی را به دام انداختند.

خلیل، در بازجویی‌ها گفت: “با خانواده‌ام برای مسافرت به شمال رفته بودیم. یک شب پیش از جنایت به خانه رسیدیم. از آنجا که خیلی خسته بودم، صبح روز حادثه معصومه همسرم به اتاق آمد و با سر و صدا کردن به ناسزاگویی و توهین پرداخت و با پایش ضربه‌ای به صورتم کوبید، من که خواب بودم، وقتی بیدار شدم با عصبانیت به این کارش اعتراض کردم، بین ما درگیری رخ داد و در حالی که هیچ کنترلی روی رفتارم نداشتم، او را با چاقو کشتم. همان لحظه پشیمان شدم.

وی در  ادامه افزود: “معصومه همیشه مرا در برابر بچه‌هایمان تحقیر می‌کرد و رفتار مناسبی نداشت، من معتاد هستم اما همیشه سعی داشتم شوهر و پدر خوبی در خانه باشم.

صبح دیروز، در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران پیش‌روی قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار ایستاد و برای آخرین‌بار از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه، فرزندان این مرد از خونخواهی مادرشان گذشت کردند اما پدرزن خلیل خواستار قصاص دامادش شد.

خلیل وقتی در جایگاه ایستاد، گفت: “صبح روز حادثه خواب بودم که همسرم با لگد به صورتم کوبید و همین باعث شد چنین قتلی رخ بدهد.

خلیل در پایان، گفت: “آن روز با عصبانیت چاقویی از آشپزخانه برداشتم و به جانش افتادم، وقتی به خودم آمدم، فهمیدم که دست به چه جنایتی زده‌ام، حالا هم پشیمانم و تقاضای عفو و بخشش دارم.

بنابر این گزارش، با اعترافات این مرد، پنج قاضی عالیرتبه جنایی با هم وارد شور شدند و فرد متهم را به “قصاص نفس”  اعدام، محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان