نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام برای یک زندانی نوجوان

18-سپتامبر-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: پسر جوانی که از چهار سال قبل زمانی که ۱۷ سال داشت به اتهام قتل دوستش در بازداشت به سر می‌برد، در سومین جلسه محاکمه به اعدام محکوم شد.

به گزارش جوان آنلاین، رسیدگی به پرونده از دوم اردیبهشت سال ‌۹۳، با قتل سهیل ۲۱‌ساله در پارکی حوالی خیابان پیروزی آغاز شد.

مهرداد ۱۷‌ساله، متهم به قتل، حین حمل جسد با همدستی دوستش دستگیر شد.

مهرداد در مراحل بازجویی به مأموران گفت: «سه‌سال قبل به جشن تولد یکی از دوستانم دعوت شده بودم که سهیل نیز دعوت بود. او مست بود و من هم بعد از خوردن مشروب بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم سهیل مرا آزار (جنسی) داده است. همین باعث شد نقشه قتل او را بکشم».

متهم در خصوص قتل گفت: «شب حادثه با سهیل در پارک قرار گذاشتم و او را با چاقو کشتم. سپس بلافاصله به خانه برگشتم، اما وقتی ماجرا را برای پدرم تعریف کردم او قصد داشت پلیس را خبر کند به همین خاطر به محل حادثه برگشتم و قصد داشتم با کمک دوستم جسد را حوالی شهر رها کنم که دستگیر شدم».

با اقرار‌های متهم در بازجویی، پرونده دو بار در شعبات دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شد.

متهم هر بار با ادعای مهدورالدم بودن مقتول با توجه به ماده ۹۱ به حبس و دیه محکوم شد، اما حکم در دیوان نقض شد؛ تا اینکه وی در سومین جلسه محاکمه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی بعد از آخرین دفاع به اعدام محکوم شد.

زندانیان