نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم اعدام برای یک متهم در تهران

2-آگوست-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران در یک پرونده قتل دو نفر را به اتهام قتل و معاونت در قتل به اعدام و حبس محکوم کرد.

به گزارش روزنامه جوان، رسیدگی به این پرونده از روز بیست و دوم بهمن‌‌سال‌ ۹۰ با قتل مرد میانسالی به نام احمد در شهرستان واوان آغاز شد.

بعد از آن بود که مأموران پلیس در جریان بررسی‌های خود برادر‌زاده مقتول را که ایرج نام داشت بازداشت کردند.

او در تحقیقات پلیس به قتل عمویش اعتراف کرد و گفت: “عمویم به رابطه من و همسرش مظنون شده بود به همین دلیل چند ماه قبل همسرش را وادار کرد با پوشیدن لباس مردانه مرا به قتل برساند، اما شب حادثه پدر و برادرم به قتل رسیدند. وقتی از عمویم شکایت کردم او که با قرار وثیقه آزاد شده بود و با دوستم حسن همدست شد تا مرا به قتل برساند. روز حادثه حسن و عمویم را تا واوان تعقیب کردم. حسن مشغول کندن قبر بود تا جسد مرا بعد از قتل دفن کند که عمویم متوجه من شد. من هم به او شلیک کردم”.

بعد از توضیحات متهم، دوست او حسن ۲۸‌ ساله نیز بازداشت شد اما جرمش را انکار کرد و گفت: “نمی‌دانستم ایرج ما را تعقیب می‌کند تا اینکه با شنیدن صدای گلوله متوجه ماجرا شدم. در قتل نقشی نداشتم”.

پرونده دو متهم به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه محاکمه، ایرج از اتهام رابطه نامشروع با همسر عمویش تبرئه شد، اما به اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شد. حسن نیز به اتهام معاونت در قتل به ۱۵سال حبس محکوم شد.

برچسب ها:

زندانیان