نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم قصاص یک متهم به قتل در تهران

23-اکتبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: جوانی به نام محمد‌رضا که متهم به گروگان‌گیری و قتل یکی از هم‌کلاسی‌های دانش‌گاه‌اش است، به قصاص، شلاق و زندان محکوم شد.

 

به گزارش مهر، این فرد متهم است پس از ملاقات خانمی به نام یاسمن، که از هم‌کلاسی‌های دانش‌گاهی‌اش بوده، به بهانه‌ی انجام پروژه‌ی تحقیقاتی وی را با قرص سیانور به قتل رسانده است.

 

محمدرضا در جلسه‌ی دادگاه که در شعبه‌ی ۱۱۳ دادگاه کیفری تهران برگزار شده، در این خصوص گفته است: «۲۰ دی ماه، به بهانه انجام پروژه تحقیقاتی با یاسمن در فرمانیه ملاقات کرده تا به کافی نت برویم. با توجه به اینکه از قبل تصمیم به خودکشی داشتنم، به اتفاق یاسمن و به بهانه خوردن آبمیوه در مقابل یک آبمیوه فروشی در خیابان اندرزگو توقف کرده و پس از خرید دو لیوان آب پرتقال در یکی از لیوان‌ها سم سیانور ریخته تا خودکشی کنم. می خواستم در حضور یاسمن خودکشی کنم زیرا او از مشکلاتم خبر داشت. اما اشتباها آبمیوه حاوی سم را به یاسمن دادم. بعد از مرگ یاسمن با خودروی او جسد را به سوهانک برده و در آنجا دفن کردم. من قصد کشتن او را نداشتم و فقط می خواستم خودکشی کنم.»

متهم در خصوص انگیزه خود در خصوص ارسال پیامک و درخواست مبلغ ۳ میلیارد تومان نیز گفت: «پس از دفن کردن جسد یاسمن، با توجه به اطلاعاتی که از وضعیت مالی خانواده یاسمن داشتم تصمیم به این کار گرفتم.»

با این وجود قضا دادگاه پس از شور در رابطه با اظهارات متهم، وی را به شلاق، زندان و قصاص محکوم کردند.

زندانیان