نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور حکم ۱۰ سال حبس برای یک شهروند آمریکایی-چینی

16-جولای-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زی یو وانگ پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا که دارای تابعیت آمریکایی-چینی است در ایران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است. امروز سخنگوی قوه قضاییه از محکومیت او به ده سال حبس تعزیری در دادگاه بدوی خبر داد. همزمان آمریکا از ایران خواست تا تمامی شهروندان آمریکایی بازداشتی را به سرعت آزاد کند.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، یک مقام وزارت خارجه آمریکا با اعلام این موضوع گفت: “ما از ایران می‌خواهیم که تمام شهروندان آمریکایی که ناعادلانه در ایران در بازداشت هستند را آزاد کند تا آنها به کنار خانواده‌هایشان بازگردند”.

این درخواست پس از آن اعلام شد که غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، گفت وزارت اطلاعات ایران “یکی از عوامل نفوذی آمریکا که دوتابعیتی است” را دستگیر کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت این فرد در دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شده اما این حکم قابل اعتراض است.

خبرگزاری قوه قضاییه هویت فرد دو تابعیتی محکوم به زندان را فاش کرد

در پی سخنان سخنگوی قوه قضاییه درباره حکم ۱۰ سال زندان برای یک فرد دو تابعیتی آمریکا و غیر ایرانی، خبرگزاری میزان با انتشار مطلبی این فرد را “زی یو وانگ پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا” معرفی کرد.

براساس این گزارش، “زی یو وانگ با عنوان پوششی پژوهشگر و دانشجوی تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا، ۳۷ ساله و دارای تابعیت آمریکایی-چینی است. وانگ در رشته های مختلفی از جمله اوراسیا، اسلام و ملی گرایی، روسیه، تاریخ خاورمیانه، و مطالعات بین الملل درس خوانده است، اما عمده مطالعات وی در حوزه ایران شناسی است و به زبان فارسی نیز تسلط دارد.”

برچسب ها:

زندانیان