نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور قرار منع تعقیب برای ۱۵ تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه

25-دسامبر-2018

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کارگران نیشکر هفت‌تپه از صدور قرار منع تعقیب برای ۱۵ تن از کارگران این شرکت در پرونده‌ای به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق تجمع غیرقانونی” خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امروز سه‌شنبه ۴ دی‌ماه ۱۳۹۷، فرزانه زیلابی، وکیل مدافع کارگران نیشکر هفت‌تپه از صدور قرار منع تعقیب ۱۵ تن از کارگران نیشکر هفت تپه در  خبر داد.

این وکیل دادگستری گفت: “در قرار صادره به صراحت تجمع‌های صنفی مسالمت‌آمیز کارگران به رسمیت شناخته شده است”.

فرزانه زیلابی پیشتر از انتقال علی نجاتی، عضو یکی از اعضای سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به زندان شوش و انتساب دو اتهام جدید تحت عنوان‌های «اخلال در نظم عمومی از طریق هدایت جریان اعتصابات و تجمعات شرکت نیشکر هفت تپه» و  «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش خبر داده بود.

لازم به ذکر است که روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه، دست‌کم ۲۰ تن از جمله تمامی اعضای مجمع نمایندگان کارگری نیشکر هفت‌تپه به همراه چند فعال کارگری، یک فعال مدنی و تعدادی از شاغلین و مدیران شرکت که جهت پیگیری وضعیت کارگران بازداشتی در جریان اعتراضات آبان‌ماه در پلیس امنیت حاضر شده بودند، در محل پلیس امنیت شوش بازداشت شدند. این افراد پس از مدتی با قرار وثیقه یا کفالت آزاد شده بودند.

زندانیان