نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور قرار منع تعقیب برای ۴۱ کارگر معترض شرکت فولاد اهواز در دادگاه انقلاب

8-سپتامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: سخنگوی قوه قضاییه از صدور قرار منع تعقیب و تبرئه ۴۱ تن از کارگران شرکت فولاد اهواز که به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی در خوزستان با گشایش پرونده روبرو شده بودند خبر داد. طی روزهای اخیر ۴۱ تن از کارگران معترض شرکت فولاد اهواز جهت ابلاغ رای به دادگاه انقلاب این شهر احضار شده بودند.

به گزارش خبرگزاری میزان، امروز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: پرونده‌ای که بابت شرکت جمعی از کارگران در تجمع اعتراضی و اخلال در نظم عمومی در استان خوزستان تشکیل شده بود ۴۱ نفر متهم داشته که در مورد تمامی آن‌ها قرار منع تعقیب صادر شده است.

فعالان کارگری گروه ملی صنعتی فولاد از احضار ۴۱ نفر از کارگران معترض این واحد خبر داده و گفته بودند دادگاه انقلاب اهواز با ارسال نامه‌های جداگانه به ۴۱ نفر از کارگران فولاد از آنها خواسته در روزهای آینده خود را به شعبه ۲۰ این دادگاه معرفی کنند.

گفته می شود کارگران احضار شده پیشتر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. هویت این کارگران در دست بررسی است.

لازم به ذکر است از نیمه شب یکشنبه ۲۵ آذرماه ۹۷ و چند روز پس از آن، دست کم ۴۳ تن از کارگران فولاد اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و تدریجا با صدور قرار آزاد شدند. اسماعیل بخشی، از جمله همین کارگران نیز در مجموع به ۱۴ سال زندان محکوم شد که هفت سال از آن قابل اجراست.

زندانیان