نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور یک حکم اعدام برای متهم نوجوان

6-جولای-2017

گروه خبری: اعدام - کودکان -

سایت نفس در قفس: پسر نوجوانی که با همدستی نامادری‌اش پدرش متهم است پدرش را کشته است، در دادگاه جنایی به قصاص محکوم شد. قضات دادگاه نامادری وی را نیز به اتهام معاونت در قتل به ١۵سال زندان محکوم کردند.

به گزارش شهروند، پنجم مرداد ٩٢ به ماموران خبر یک جنایت در سه‌راهی آدران رسید. آنها بلافاصله موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه دریافتند پسری نوجوان هنگام حمل جسد مردی ۴٠ساله در داخل یک خودرو از سوی چند کارگر دستگیر شده است. تحقیقات نشان داد، این پسر نوجوان، پسر مقتول است و با جسد پدرش در خیابان‌ها بوده است. بنابراین بلافاصله پسر ١٧ساله بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

وی با اعتراف به قتل پدرش ماموران گفت: «به دلیل اختلافات خانوادگی، پدرم را در خانه‌مان کشتم و جسدش را داخل خودروی خودش گذاشتم. می‌خواستم جسد را در خیابانی خلوت رها کنم، اما تا صبح در خیابان‌ها سرگردان بودم که درنهایت خودرو خراب شد و برای تعمیر به نمایندگی خودرو رفتم. همان‌جا پشت فرمانش خوابم برد. همین خواب کوتاه کافی بود تا کارگران نمایندگی خودرو به ماجرا مشکوک شوند و پلیس را در جریان قرار دهند.»

متهم صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به هیأت قضائی گفت: «نامادری‌ام با پدرم اختلاف داشت. او به من قول داده بود اگر پدرم را بکشم، رضایت اولیای دم، را جلب می‌کند تا آزاد شوم. او از من خواسته بود تا بعد از قتل از پدرم اثر انگشت بگیرم تا بتواند اموال پدرم را به نام خودش کند. به همین دلیل روز حادثه تعداد زیادی قرص خواب‌آور داخل خورشت ریختم. پدرم و خواهر و برادرم غذای مسموم را خوردند. وقتی آنها به خواب رفته بودند، بالای سر پدرم رفتم و به صورتش گاز اشک‌آور پاشیدم. بعد با میله آهنی پنج ضربه به سرش زدم و او را با طناب خفه کردم. بعد از کشتن پدرم در هفت صفحه از یک دفترچه اثر انگشت پدرم را گرفتم و دفترچه را در آشپزخانه گذاشتم اما بعد از دستگیری دیگر خبری از دفترچه نبود و نمی‌دانم نامادری‌ام با آن چه کرده است.»

در پایان جلسه نیز هیأت قضائی وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به قصاص و نامادری را هم به اتهام معاونت در قتل به ١۵سال زندان محکوم کردند.

گزارش منتشر اشاره ای به سن دقیق متهم در هنگام ارتکاب جرم نمی کند با اینحال واژه نوجوان که در مورد تعریف سنی او به کار برده میشود نشان دهنده صغر سنی او است.

زندانیان