نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

صدور یک حکم اعدام همزمان با بخشش یک محکوم به مرگ

7-سپتامبر-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: یک زندانی که پیشتر  از بابت اتهام قتل توسط شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اعدام محکوم شده بود، با گذشت اولیای دم از مرگ رهایی یافت. بنا بر خبری دیگر، یک متهم به قتل دیگر نیز توسط شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران، به اعدام محکوم شد.

به گزارش روزنامه ایران، زندانی جوان که به جرم قتل یک مغازه دار به اعدام محکوم شده بود با رضایت خانواده مقتول از مجازات مرگ نجات یافت.

بر اساس این گزارش، رسیدگی به این پرونده از سه سال قبل شروع شد. فرید که مغازه دار بود به در خانه مسعود رفت تا طلبش را وصول کند او مدعی بود مادر مسعود اجناسی از مغازه آنها خریده و پولش را نداده است و باید هرچه زودتر بدهی خود را تسویه کنند. اما مسعود زیر بار نرفت و همین موضوع عامل درگیری بین دو پسر جوان شد و در این میان فرید با ضربه‌های چاقوی مسعود به قتل رسید.

و به گزارش رکنا، یک متهم در دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. بر اساس این گزارش، سی و یکم خرداد سال ۹۴ نزاع دو همسایه در یکی از خیابان‌های شهرری به خون کشیده شد و در این میان پیرمرد ۶۲ ساله‌ای به نام مرتضی جان سپرد.

دقایقی بعد ماموران کلانتری ۱۷۲، متهم به قتل را که جعفر ۴۱ساله بود در همان محل بازداشت کردند.

جعفر در همان ابتدا قتل را به گردن گرفت و هفته گذشته در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای آن جلسه فرزندان قربانی برای جعفر حکم اعدام خواستند. بنا به این گزارش، قضات وارد شور شدند و جعفر را به اعدام محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان