نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم شدید دو زندانی اهل سنت در زندان قزل‌حصار کرج

28-سپتامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس:  دو تن از  زندانیان عقیدتی و اهل سنت زندان قرل‌حصار کرج به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که موجب خون‌ریزی معده و شکستن دندان آن‌ها شد.

 

یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر نفس در قفس گفت: « حامد احمدی که امروز چهارمین روزاست که در سویت (انفرادی) است را با شوک برقی مورد شکنجه قرار دادند که موجب خون ریزی معده اش شد.»

وی هم‌چنین با اشاره به درخواست ملاقات کمال مولایی با حامد احمدی ادامه داد: «کمال مولایی که درخواست ملاقات با حامد را کرده بود به دست مامورین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت که یکی از دندانهایش شکست.»

او هم‌چنین تاکید کرد که هر شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام هنوز در اعتصاب غذا بسر میبرند. اسامی این ۶ زندانی عبارتند از: حامد احمدی، صدیق محمدی، کمال مولایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و سید هادی حسینی.

وی با ابراز نگرانی از اقدام ماموران برای انتقال زندانیان به زندان‌های دیگر گقت: «طبق آخربن اخبار ی که بدست ما رسیده دولت میخواهد کل نفرات اعدامی و حبس طولانی زندانی در رجایی شهر را به زندانهای وکیل آباد مشهد و زندان مسجد سلیمان و زندانی در سمنان انتقال بدهد و آن‌جا آسان تر بتواند انها را اعدام کند و هیچ کس با خبر نشود.»

 

شایان ذکر است عفو بین‌الملل اخیرا با انتشار بیانیه‌ای از اعدام این ۶ تن ابراز نگرانی کرده بود.

زندانیان