نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم فعال نابینای آذربایجانی / تداوم بازداشت ۴ فعال مدنی

25-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: در دو روز گذشته چندین تن از فعالین آذربایجانی در شهر های مشگین شهر ، اردبیل ، اهر و پارس آباد مغان توسط ماموران امنیتی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته اند.

 

به گزارش اویان نیوز، از میان بازداشت شدگان اخیر سجاد جولانی که نابینا می باشد توسط ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

 

این فعال مدنی ساکن اردبیل که به رغم نابینایی در عرصه موسیقی نیز فعالیت می کند روز ۱ شهریور ۹۲ به همراه کیومرث اسلامی، فیاض کریمی، بهرام برادران، علی احمدی و میلاد قادری ۵ تن از فعالین آذربایجانی توسط ماموران امنیتی در مسیر مشگین شهر – قینرجه بازداشت گردیده است.

 

بر اساس این گزارش سجاد جولانی (دانشجو و هنرمند) ، علی احمدی (دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی و مدیر مسئول نشریه دانشجویی) و میلاد قادری (سرباز وظیفه) همچنان در بازداشت بسر می برند و از محل نگهداری و اتهام این افراد اطلاع دقیقی در دست نمی باشد.

 

ماموران امنیتی به هنگام بازداشت این فعالین اقدام به شکستن ساز سجاد جولانی نموده اند.

 

این فعالین آذربایجانی به هنگام بازداشت توسط ماموران امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم و تحقیر و توهین قرار گرفته اند. به طوری که ماموران امنیتی با کلمات بسیار رکیک این فعالین را مورد خطاب قرار می داده اند.

 

همچنین منصور سیفی فعال ملی مدنی آذربایجانی ساکن مشگین شهر که روز پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۲ به هنگام مهمانی در منزل آیدین ذاکری توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است همچنان در بازداشت بسر میبرد و از اتهام و محل نگهداری این فعال آذربایجانی خبری منتشر نشده است.

 

از روز گذشته ۱۵ تن از فعالین آذربایجانی از شهرهای مشگین شهر، اردبیل، پارس آباد و اهر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند.

 

۱- منصور سیفی، ۲ – سجاد جولانی، ۳ – علی احمدی، ۴ – میلاد قادری، ۵ – میثم جولانی، ۶ – احمد محمدپور، ۷ – مرتضی قدرتی، ۸- کیومرث اسلامی، ۹- بهرام برادران، ۱۰- بیت الله برزگر، ۱۱- محمد خاکپور، ۱۲ – جعفر آقامحمدی، ۱۳ – علی فیضی ۱۴ – فیاض کریمی و ۱۵ – اکبر ابولزاده توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

 

ازبین این افراد اکبر ابولزاده، محمد خاکپور، میثم جولانی، احمد محمدپور و مرتضی قدرتی پس از چند ساعت بازداشت آزاد گردیده اند و کیومرث اسلامی، فیاض کریمی، بهرام برادران، بیت الله برزگر، جعفر آقامحمدی و علی فیضی پس از یک روز بازداشت روز شنبه ۲ شهریور ۹۲ آزاد شدند.

زندانیان