نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم و انتقال مهدی کوخیان به قرنطینه زندان مراغه

3-جولای-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مهدی کوخیان، فعال مدنی محبوس در زندان مراغه در پی درگیری لفظی با دادستان ملکان، توسط یکی از زندانیان جرائم خشن مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با وجود جراحات به قرنطینه منتقل شده است.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، مهدی کوخیان، فعال مدنی و مدیر کانال تلگرامی شهر خبر ملکان روز گذشته ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۸ پس از ضرب و شتم توسط یکی از زندانیان جرائم خشن به قرنطینه زندان مراغه منتقل شده است.

گفته می‌شود ضرب و شتم وی توسط ش. توتونچی، زندانی محبوس در این زندان در پی بروز درگیری لفظی کوخیان با مهدی علیمرادی، دادستان ملکان صورت گرفته و منجر به جراحت مهدی کوخیان شده است.

وی هم اکنون بدون رسیدگی پزشکی در قرنطینه این زندان به سر می برد.

یک منبع نزدیک به خانواده کوخیان در این خصوص گفت: «مهدی کوخیان توسط دادستان ملکان تهدید شده است که از بابت پرونده زهرا نویدپور، قربانی تجاوز توسط نماینده ملکان، با پرونده‌ای جدید روبرو خواهد شد و به جهت بازجویی مجدد وی را به اداره اطلاعات منتقل خواهد کرد. درگیری لفظی آقای کوخیان با دادستان ملکان نیز در همین رابطه بوده است.»

مهدی کوخیان در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ توسط نیروهای اطلاعات شهرستان ملکان بازداشت و در تاریخ ۲۴ فروردین ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات ملکان به زندان مراغه منتقل شد.

وی که پیشتر چندین بار توسط سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس تهدید شده بود، توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شد.

مامورین اداره اطلاعات به هنگام بازداشت، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی پیشتر در پرونده ای دیگر به تحمل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

گفتنی است مهدی کوخیان پس از بازداشت با پرونده‌ای جدید مواجه شده و از بابت آن نیز قرار وثیقه صادر شده است؛ با این حال وی هم اکنون از بابت محکومیت پرونده پیشین خود در زندان به سر می‌برد.

گفته می‌شود علیرغم موافقت زندان با مرخصی او، دادستان تحت فشار نهادهای امنیتی با این موضوع مخالفت کرده است.

برچسب ها:

زندانیان