نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم و انتقال گلرخ ایرایی از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

14-دسامبر-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲۴ آذر ۱۳۹۹: گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین روز یکشنبه ۲۳ آذرماه با ضرب و شتم ماموران گارد زندان به به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. ماموران گارد زندان قرچک در زمان انتقال گلرخ ایرایی به دلیل امتناع او از رفتن، وی و سهیلا حجاب را با شوکر مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز گذشته ۲۳ آذر ۱۳۹۹، گلرخ ابراهیمی زندانی سیاسی محبوس ، منتقل شد.

گلرخ ابراهیمی پیش از این روز دوشنبه ۱۷ آذر۹۹ طی ابلاغیه‌ای به بند دو الف احضار شده بود، اما خانم ایرایی به دلیل اینکه دلیل احضار مشخص نبوده و وی درحال سپری کردن دوران محکومیتش می باشد ضمن غیرقانونی خواندن این احضاریه، از رفتن به بازداشتگاه سپاه امتناع کرد.

گلرخ ابراهیمی به فاصله کمی از آزادی از زندان ، در ۱۸ آبان ۹۸ از بابت پرونده‌ای که در طول مدت بازداشت برایش گشوده شده و به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، بازداشت شد. این حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای آتنا دائمی هم صادر شده است. به استناد این حکم با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۲ سال و یک ماه از این حبس برای هریک از آنها قابل اجرا است.

همچنین گلرخ ایرایی در طول مدت یکسال گذشته از ملاقات با همسرش آرش صادقی که علیرغم بیماری سرطان در زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری ‌می‌شود، محروم بود.

 

برچسب ها:

زندانیان