نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم کارگران یک کارواش توسط عوامل شهرداری

7-فوریه-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران، نسبت به اقدامات عوامل شهرداری تهران مبنی بر تخریب یک کارواش موقوفه و ضرب و شتم کارگران آن اعتراض کرد. در این حمله شبانه تعدادی از کارگران دچار جراحت و شکستگی شدند و اموال کارواش نیز تخریب شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محسن سرخو در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران گفت: “برابر گزارش واصله مردمی و رئیس محترم هیات امنای مسجد قدس در اولین ساعات بامداد مورخه ۱۷/۱۱/۹۴ عوامل شهرداری اقدام به حمله و ضرب و شتم کارگران و تخریب کارواش موقوفه مسجد نموده‌اند و پس از تخریب، با قراردادن نیوجرسی و خاکریزی مقابل در، مانع گذر افراد شده‌اند”.

وی با یادآوری اینکه دو شب قبل از بروز حادثه نیز عوامل شهرداری به محل مذکور مراجعه و به کارگران اعلام کردند که جهت پلمپ کارواش مسجد محل را ترک کنند که با مقاومت نگهبان و کارگران مواجه شده و نهایتا با ایجاد درگیری، موقعیت را ترک کرده‌‌اند. سپس عده دیگری مجددا به کارواش موقوفه حمله و آن را تخریب کردند.

فردی که در این حادثه حضور داشت در این می گوید که ساعت یک و نیم نگهبان به ما اعلام کرد که تیمی از شهرداری برای پلمپ کارواش آمده‌اند و به یکباره تعداد زیادی از ماموران شهرداری وارد کارواش شده  و شروع به شکستن و حمله به کارگران، توسط سنگ و چماق کردند.

بخشی از این فیلم نیز نشان دهنده خسارت شدید یک خودرو بود که افراد حاضر در این جمع مدعی بودند که ماموران شهرداری باند و ضبط خودرو را به سرقت برده اند.

سرخو با اشاره به اینکه قوانین و مقررات در زمان بروز تخلف ساختمانی و کاربری، تکالیف شهرداری را به روشنی مشخص کرده‌ است، خاطرنشان کرد: “علت عدم ارائه مجوز احتمالی تعطیل یا تخریب بنای کارواش و سایر اقدامات، خلاف شئون اخلاقی و مذهبی مشخص نیست”.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران اضافه کرد: “با نظر به قرار گرفتن در دهه فجر و با توجه به اینکه در برنامه ۵ ساله دوم، ساخت ۲۰۰۰ مسجد برای شهرداری تکلیف شده است و شهرداری تهران همه ساله هزینه‌های زیادی را برای ساخت و یا تجهیز مساجد هزینه می‌کند، اعمال این رویه‌های نادرست بر خلاف اهداف عالیه نظام اسلامی است”.

وی تاکید کرد: “مقتضی است؛ ضمن برخورد سریع و قاطع با متخلفان، نتیجه را اعلام و از تکرار چنین حوادث تلخ و غیرقابل دفاع ممانعت بعمل آید و دراجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شوراها مراتب را به شهردار تهران به عنوان تذکر ابلاغ کنید.”

برچسب ها:

زندانیان