نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ضرب و شتم یک زندانی در زندان سراوان

28-دسامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک زندانی محبوس در زندان سراوان در پی انتقاد از وضعیت این زندان توسط پرسنل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قرنطینه منتقل شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عمران میرکزهی، زندانی محبوس در زندان سراوان توسط حفاظت زندان سراوان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به قرنطینه منتقل شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: “عمران میرکزهی بخاطر وضعیت نابسامان و درگیری روزانه بین زندانیان از وضعیت زندان انتقاد کرده و خواستار کنترل این وضعیت شد، اما این انتقاد دخالت تلقی شده و به دستور جهانتیغ، حفاظت زندان در قسمت نگهبانی مورد ضرب شتم قرار گرفته و با زدن دستبند به قرنطینه منتقل شد”.

این منبع مطلع در ادامه افزود: “از زمانی که ایرج نوربخش به سمت سرپرستی زندان سراوان منصوب شده درگیری بین زندانیان خصوصا در بند جوانان به شدت افزایش یافته و آقای نوربخش توان اداره و برقراری نظم در زندان را ندارد، در برخی موارد هم اگر زندانی‌ای به خاطر این بی‌نظمی اعتراض بکند، توسط جهانتیغ، حفاظت زندان و خود سرپرست زندان یا به قرنطینه منتقل می‌شود یا به مکانی نامعلوم تبعید می‌شود”.

لازم به ذکر است که چندی پیش مسلم سپاهی، زندانی محبوس در بند یک زندان سراوان نیز به علت انتقاد از وضعیت زندان به قرنطینه منتقل شده بود.

زندانیان