نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

طی سال گذشته؛ رهایی از اعدام ۵۱ زندانی در خوزستان

4-آوریل-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت که ۵۱ زندانی متهم به قتل که به اعدام محکوم شده بودند، طی سال ۹۷ با تلاش اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری میزان، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: “اعضاء شوراهای حل اختلاف این استان با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت خانواده‌های مقتولین، ۵۱ نفر از محکومین به اعدام را از چوبه دار نجات دهند”.

وی افزود: “همچنین در یکسال گذشته ۱۰۶ پرونده مهم دیگر حل و فصل و به صلح و سازش ختم شد”.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: “در سال گذشته بیش از ۳۲ درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف خوزستان با موضوعات نزاع، دعاوی مالی و اختلافات خانوادگی منتهی به صلح و سازش شدند که بیشترین آمار مصالحه‌ها مربوط به این استان است و خوزستان جزء استان‌های برتر و موفق در زمینه صلح و سازش در سطح کشور می‌باشد”.

زبیدی نیا در ادامه با اشاره به نقش مهم و سازنده اقوام و عشایر در ایجاد امنیت اظهار داشت: “یکی از اساسی‌ترین مقوله در جامعه امنیت است و اقوام با توسعه فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم می‌توانند نقش مهم و بسزایی در ایجاد امنیت داشته باشند”.

زندانیان