نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عباس لسانی به ۸ سال حبس و تبعید محکوم شد

8-جولای-2019

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: عباس لسانی، زندانی سیاسی در زندان مرکزی اردبیل به ۸ سال حبس و تبعید محکوم شد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، روز دوشنبه ۱۷ تیرماه ۹۸، حکم دادگاه انقلاب اردبیل مبنی بر محکومیت عباس لسانی به ۸ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به شهر یزد به وی ابلاغ شد.

طبق رای صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل عباس لسانی از بابت اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور به ۸ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهر یزد محکوم شده است.

این در حای است که این اتهام پیش از این به وی تفهیم نشده بود وی وی از بابت اتهاماتی که پیشتر در کیفر خواست مطرح شده بود تبرئه شده است.

روز پنجشنبه ۶ تیرماه ۹۸، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات عباس لسانی، زندانی محبوس در زندان اردبیل در شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر برگزار شده بود.

وی هم‌زمان با این جلسه‌ی دادگاه و پس از یک ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

عباس لسانی روز ۲۰ خرداد ماه برای رسیدگی به اتهاماتی که اخیرا به وی وارد شده به شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی خدادادی منتقل شده بود.

در این جلسه دادگاه به اتهامات او از قبیل تبلیغ علیه نظام و تشکیل گروه مخالف نظام رسیدگی کرده اما جلسه‌ی دوم دادگاه به روز شنبه ۲۵ خرداد ماه موکول شده است.

عباس لسانی از تاریخ ۶ خردادماه در اعتراض به ممانعت مسئولین زندان از دسترسی وی به خلاصه پرونده‎‌اش که توسط وکیلش تهیه و جهت مطالعه‌ی وی به زندان ارسال شده بود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

عباس لسانی روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ در حالی که برای شرکت در جلسه‌ی دادگاه در شعبه‌ی ۲ دادگاه انقلاب تبریز حاضر شده بود، توسط اداره‌ی اطلاعات اردبیل بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۸ جلسه دادگاه تجدید نظر وی بدون حضور خودش در شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی خوبیارپور برگزار و محکومیت این زندانی به ۱۰ ماه حبس تعزیری عینا به تائید این دادگاه رسید.

عباس لسانی پیش از آن نیز در تاریخ ۱۱ تیر ماه ۱۳۹۷ و چند روز پیش از گردهمایی سالانه قلعه بابک همراه با سه نفر دیگر توسط مأموران اداره اطلاعات اردبیل بازداشت و در روز چهارشنبه ۲۰ تیرماه با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

برچسب ها:

زندانیان