نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام دست کم دو زندانی در زندان لنگرود قم

8-آگوست-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۱۸ مرداد ۱۳۹۹:حکم اعدام دو زندانی که پیشتر به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۱۵مرداد ۱۳۹۹ در زندان لنگرود قم اجرا شد.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹، دو زندانی به اتهام حمل مواد مخدر در زندان لنگرود قم اعدام شدند. هویت این دو زندانی که توسط «نفس در قفس»، احراز شده است: ابوالفضل بیگ‌زاده، ۲۴ ساله و روح الله سبز، متاهل داری یک فرزند از زندان اردوگاه مخصوص متهمین مواد مخدر

یک منبع مطلع در اینباره به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: « ابوالفضل بی‌گناه بود، او هیچ موادی نداشت موقع بازداشت و مواد برای کس دیگری بود. یک سال ونیم بود که بازداشت شده بود ولی قاضی بی‌گناهی‌اش را قبول نکرد. ابوالفضل هیچ سابقه‌ای نداشت. او فقط ۲۴ سال داشت و تازه نامزد کرده بود».

این منبع مطلع در ادامه افزود: « روح الله سبز و ابوالفضل بیگ‌زاده هم پرونده بودند. روح الله سبز را ساعت یک بامداد چهارشنبه اعدام کردند و ابوالفضل بیگ زاده را ساعت ۵ صبح همان روز. عصر چهارشنبه ابوالفضل را به خاک سپردند. ابوالفضل خانواده فقیری داشت طوری که این خانواده حتی توان برگزاری مراسم تشییع جنازه را هم نداشتند».

 

اعدام این دو زندانی به اتهام مواد مخدر در حالی صورت گرفته است که طبق مصوبه قوه قضاییه از دو سال پیش مجازات اعدام برای محکومین مواد مخدر حذف شده است.

خاطر نشان می‌شویم که ایران به نسبت جمعیت بالاترین آمار اعدام در دنیا را دارا است و بنا به مرکز آمار لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، مقامات جمهوری اسلامی حداقل ۲۱۴ نفر را در شش ماهه نخست سال میلادی ۲۰۲۰ اعدام کردند.

 

برچسب ها:

زندانیان