نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم رسیدگی پزشکی به سعید اقبالی زندانی سیاسی زندان اوین

24-نوامبر-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۴ آذر ۱۳۹۹: سعید اقبالی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با وجود پارگی هفتاد درصدی پرده گوش راست، درد و عفونت شدید گوش از رسیدگی پزشکی در زندان محروم مانده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، با وجود وضعیت وخیم سعید اقبالی، زندانی سیاسی و نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی، مقامات قضایی از اعزام این زندانی به مراکز درمانی ممانعت به عمل آورده‌اند. این درحالی است که پزشک بهداری زندان بارها نسبت به نیاز مبرم آقای اقبالی به عمل جراحی گوش تاکید کرده است. پزشک زندان تاکید کرده است اگر روند درمانی آقای اقبالی شروع نشود احتمال اینکه شنوایی گوش سمت راست خود را از دست بدهد وجود دارد.

 

مشکل گوش آقای اقبالی به دلیل ضرب وشتم او هنگام بازداشت وی در سال ۱۳۹۶ ایجاد شده است.

 

سعید اقبالی در تاریخ ۱۲ بهمن ۹۶ توسط ماموران اداره اطلاعات در منزل خود در کرمانشاه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. آقای اقبالی در تاریخ ۲۲ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد

این فعال مدنی شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” برای وی قابل اجرا است.
سعید اقبالی از روز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ برای تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

 

 

زندانیان