نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عدم موافقت با بستری کردن رسول بداغی در بیمارستان و انتقال مجدد وی به زندان

16-جولای-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: در پی مخالفت ماموران زندان با بستری شدن رسول بداغی زندانی سیاسی و عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، این زندانی سیاسی روز شنبه مجدداً به زندان رجایی شهر کرج منتقل گردید.

 

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، روز شنبه هفته جاری ماموران زندان رجایی شهر که رسول بداغی عضو هیأت مدیره کانون صنفی معلمان ایران و اعضای شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران را که در حال سپری کردن محکومیت شش ساله خود می باشد برای انجام امور درمانی به یکی از مراکز درمانی خارج از زندان انتقال داده بودند، ضمن مخالفت دستور پزشکان این مرکز مبنی بر بستری کردن این زندانی سیاسی وی را مجدداً به این زندان بازگرداندند.

 

آقای بداغی به علت میگرن بسیار شدید روز شنبه این هفته و به دستور مقامات زندان به بیمارستان اعزام شده بود، که همانطور که اشاره شد به علت مخالفت با بستری کردن این زندانی سیاسی، وی پیش از انجام هر گونه اقدام درمانی به زندان بازگردانده شد.

 

همچنین روز یکشنبه هفته جاری نیز میثاق یزدان نژاد دیگر زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج به علت رفتار ناشایست ماموران زندان از انتقال به بیمارستان خودداری کرد.

 

آقای یزدان نژاد به علت تاکید ماموران و مسئولان زندان مبنی بر استفاده از دستبند و پابند، در اعتراض به این رفتار فراقانونی مسئولان زندان از حق خود برای دریافت خدمات درمانی صرف نظر کرده و حاضر به ترک زندان و انتقال به مراکز درمانی نشد.

زندانیان