نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تشدید برخورد با گروهای عرفانی نوظهور شد

16-می-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: علیرغم وجود نگاه امنیتی و برخوردهای مستمر با رهبران و پیروان گروههای عرفانی نوظهور در ایران، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ادعای خطرناک بودن فعالیت برخی از این گروه ها، خواستار تشدید برخورد با آنان شد.

به گزارش وب سایت خانه ملت، مفید کیائی نژاد، در خصوص عرفان های نوظهوری که اقدام به جذب جوانان و آنچه که او انحراف آنها از مسیر اسلام و نظام می داند، مدعی شد: نظام ما مبتنی بر جمهوری اسلامی است و باید هرچه سریع تر جلوی خطوطی که مقابل خط اصلی آن قرار می گیرد گرفته شود.

کیائی نژاد در ادامه مدعیات خود افزود: آن دسته عرفان های نوظهور که از فعالیت اصلی شان جذب جوانان است، ریشه در خارج از کشور دارند که تا کنون بسیاری از سران آنها نیز از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شده و اعتراف کرده اند؛ لذا باید جلوی این گروه ها گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه در خصوص مقابله با گروه های عرفانی نوظهور خلاء قانونی وجود ندارد، خواستار تشدید برخوردها با این قبیل گروههای عقیدتی شد.

به گزارش هرانا، حکومت ایران، از سال ها پیش مقابله با آیین های معنوی ناسازگار با مفاهیم سنتی اسلام را در دستور کار قرار داده و بسیاری از رهبران و پیروان این گونه آیین ها را تحت تعقیب قرار داده است.

در جمهوری اسلامی ایران، از این آیین ها با عناوینی همچون “عرفان های کاذب” یا “عرفان های نوظهور” یاد می‌شود.

زندانیان