نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

علی شریعتی بار دیگر ترند جهانی توییتر شد

13-ژانویه-2017

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: کاربران ساعت ۱۲ به وقت تهران برای درخواست آزادی و رسیدگی به وضعیت او توفان توییتری راه انداختند و به نتیجه رسیدند. این زندانی سیاسی ۷۴ روز است که در اعتصاب غذاست. کاربران توییتر یک بار دیگر هم او را به ترند جهانی توییتر تبدیل کرده بودند.

به گزارش رادیو زمانه، هشتگ #WeAreAli (ما علی هستیم) با توییت‌های کاربرانی که خواهان عدالت برای علی شریعتی هستند، حسن روحانی رییس جمهوری ایران را هم درباره منشور حقوق شهروندی پیشنهادی او مورد پرسش قرار می‌دهد. کاربران خطاب به حسن روحانی نوشته‌اند که او بابت وضعیت این زندانی در اعتصاب غذا مسوول است.

اکنون علی شریعتی در هفتاد و چهارمین روز «اعتصاب غذای ناپیوسته» خود، یا وضعیت وخیم جسمی در زندان اوین است و پزشکان در مورد آسیب‌دیدگی شدید کبد او هشدار داده‌اند. در روزهای گذشته مادر این زندانی هم از استرس ناشی از شرایط فرزند خود در بیمارستان بستری شده است.

علی شریعتی از معترضان به اسیدپاشی‌ها در اصفهان و شهرهای دیگر ایران بود. او از روز پنج‌شنبه ١۴ آبان و پس از نوشتن نامه‌ای خطاب به حسن روحانی، رییس‌ جمهوری ایران، اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرده است.

علی شریعتی اعلام کرده‌ بود تا بازخوانی پرونده‌‌اش توسط تیم کارشناسی جدید به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

برچسب ها:

زندانیان