نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

علی هدایتی فعال آذربایجانی به زندان مهاباد انتقال یافت

4-فوریه-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: روز گذشته علی هدایتی فعال مدنی آذربایجانی برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مهاباد انتقال یافت.

 

به گزارش اویان نیوز، دوشنبه ۱۴بهمن۹۲ علی هدایتی فعال مدنی ساکن تکاب پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام این شهر بازداشت و برای سپری کردن دوران محکومیت خود به زندان شهر مهاباد انتقال یافت.

 

شهریور سال جاری علی هدایتی در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

احمد جوادی کیا رییس شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به استناد گزارش اداره اطلاعات تکاب و نظر کارشناسی این اداره و نیز پیام های ارسالی از تلفن وی و اسناد طبقه بندی شده موجود در نزد اداره اطلاعات، رای به محکومیت این فعال آذربایجانی داده است.

 

وی به همراه یدالله دشتی و رامین رضایی از دیگر فعالان مدنی آذربایجانی ساکن تکاب روز ۱۲مرداد۹۲ در شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه شد.

 

این حکم در شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی توسط قاضی جلیل زاده تأیید شد .

 

علی هدایتی به همراه یدالله دشتی(ائلمان) پس از اولین بازی آسیایی تیم تراکتورسازی مقابل الجزیره توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات میاندوآب منتقل شد.

 

پیش از آن نیز علی هدایتی در جریان اعتراضات شهریور سال ۹۰ نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه به همراه رامین رضایی و چند تن دیگر از فعالان شهر تکاب توسط ماموران امنیتی بازداشت و به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده بود.

 

در جریان تغییر و نامگذاری اماکن عمومی و محل کسب در شهر تکاب که باعث اعتراض جمع کثیری از مردم و بازاریان شده بود، ماموران اداره اماکن عمومی بارها محل کسب علی هدایتی را بازرسی کرده و وی را در آن زمان به این اداره جهت بازجویی انتقال دادند.

 

علی هدایتی ۳۱ ساله از هنرمندان شهر تکاب و مدیر مسئول اسبق نشریه دانشجویی “آیدین” در سالهای ۸۷-۸۸ دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهر می باشد.

زندانیان