نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

غلامرضا خسروی صبح امروز در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد

1-ژوئن-2014

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی، صبح امروز ۱۱ خرداد در زندان رجایی‌شهر کرج اعدام شد.

دادستانی تهران اعلام کرد که غلامرضا خسروی فرزند قلی صبح امروز به اتهام «محاربه از طریق تلاش برای پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق» به دار آویخته شد.

این منبع دلیل این اتهام را کشف «مدارک مکتوب و تصویری» از «مراکز مهم کشور» و «ارایه‌ی کمک مالی» به سازمان مذبور ذکر کرده است.

غلامرضا خسروی سوادجانی که از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ بود در سال ۱۳۸۶ بازداشت و در ابتدا به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد، اما پرونده‌ی وی در حین تحمل حکم مجددا به جریان افتاده و شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی وی را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرد.

این زندانی سیاسی چهارشنبه هفته‌ی گذشته از بند ۳۵۰ زندان اوین به اجرای احکام و سپس به قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده بود.

او از صبح دیروز در سلول‌های انفرادی بند ۵ این زندان نگه‌داری می‌شد.

حکم اعدام این زندانی سیاسی در حالی اجرا می‌شود که در قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ عنوان اتهامی محاربه مصرح در ماده ۱۸۶ فسخ شده و این ماده از قانون جدید حذف شده بود.

نقی محمودی وکیل دادگستری عصر دیروز در گفت‌و‌گو با «نفس در قفس»، این حکم را فاقد وجاهت قانونی دانسته و تصریح کرده بود که اتهام محاربه هیچ سنخیتی با عمل غلامرضا خسروی ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز طی یک بیانیه از مقامات ایران خواسته بود فورا اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی را متوقف کنند.

زندانیان