نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فاطمه خویشوند در پی ابتلا به کرونا از زندان قرچک به بیمارستان منتقل شد

15-آوریل-2020

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: پیام درفشان وکیل فاطمه خویشوند معروف به «سحر تبر» از مثبت بودن تست آزمایش موکل خود در زندان قرچک  خبر داده  و انتقال وی به بیمارستان خارج از زندان در پی وخامت حالش را تایید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، پیام درفشان وکیل مدافع خانم خویشوند گفت: “موکلم که به دلیل وجود علائم ابتلا به کرونا در بخش قرنطینه زندان زنان شهرری به سر می‌برد، به دنبال وخامت حالش روز گذشته به همراه چند تن دیگر از زندانیانی که وضعیت مشابه داشتند به بیمارستان سینا منتقل شد”.

این وکیل دادگستری افزود: “در بیمارستان سینا از موکل بنده و سایر زندانیان آزمایشات مرتبط با ویروس کرونا از جمله انجام سی تی اسکن از ریه به عمل آمده و پزشکان ضمن اعلام مثبت بودن آزمایش کرونای موکلم، گفتند که هر دو ریه وی درگیر شده است و بر همین اساس او را در بیمارستان سینا بستری کرده‌اند”.

درفشان با اشاره به بخشنامه رئیس قوه قضاییه در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان افزود: متأسفانه تعداد قابل توجهی از اشخاص بازداشتی که هنوز برای آن‌ها حکم محکومیت صادر نشده قابلیت برخورداری از مرخصی را ندارند و قضات برخی شعب بر خلاف دستور رئیس قوه قضاییه اقدام به تبدیل قرار بازداشت زندانیان نکردند.

خاطر نشان می شویم در دو روز گذشته فاطمه خویشوندی به دلیل مشکوک بودن به کرونا به قرنطینه زندان قرچک منتقل شده بود.که روز سه شنبه ۲۶ فروردین ۹۹، به بیمارستان سینا تهران منتقل شده است.

فاطمه خویشوندی که  به دلیل انتشار پستهای خود در اینستاگرام بازداشت شده است متولد  ۲۶ خرداد ۱۳۸۰ است و آنچه که به عنوان اتهام و جرم به وی نسبت داده شده است در زمانی بوده که وی کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

 

زندانیان