نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخواندن خانواده‌ی غلامرضا خسروی برای ملاقات غیرمنتظره

31-می-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: خانواده‌ی غلامرضا خسروی سوادجانی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام برای ملاقاتی غیرمنتظره و خارج از روال مرسوم به زندان رجایی‌شهر کرج فراخوانده شدند.

این در حالی است که این زندانی سیاسی ساعاتی پیش از بند قرنطینه به سلول‌های انفرادی زندان رجایی‌شهر انتقال یافته است.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، مسولان زندان رجایی‌شهر کرج از خانواده‌ی غلامرضا خسروی خواسته‌اند تا برای ملاقات با وی تا آخر وقت امشب به این زندان مراجعه کنند.

غلامرضا خسروی سوادجانی که به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق از سال ۱۳۸۶ در زندان به سر می‌برد، پس از حمله‌ی نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین در روز ۲۸ فروردین ماه به شدت مضروب و به انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شد.

بازجویان وزارت اطلاعات چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته با تاکید بر نقش وی در آن‌چه ناآرامی‌های بند ۳۵۰ خوانده‌اند، او را بدون اعلام قبلی و با دست‌بند و پابند ابتدا به شعبه‌ی اجرای احکام زندان اوین و سپس به قرنطینه‌ی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل کرده‌اند.

غلامرضا خسروی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ است که سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران به ۳ سال حبس تعزیری و ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود اما در حین سپری کردن این محکومیت، در یک فرایند غیرقانونی پرونده‌اش مجدداً به جریان افتاد و به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد. این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است.

زندانیان