نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخوان شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده به مبارزه ای سراسری برای افزایش دستمزدها

1-ژانویه-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: ۳ فعال کارگری محبوس در زندان‌های مختلف ایران، طی بیانیه‌ی مشترکی خواهان افزایش حداقل دستمزدها در سال آینده شدند. این ۳ فعال کارگری طی این بیانیه اعلام کرده‌اند که دستمزدهای زیر خط فقر برای آن‌ها قابل قبول نیست و از کارگران خواسته‌اند تا در این راستا مبارزه کنند.

شایان ذکر است، شاهرخ زمانی، بهنام ابراهیم‌زاده و محمد جراحی هر ۳ از اعضای کمیته‌ی پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری بوده و به ترتیب در زندان‌های رجایی‌شهر کرج، اوین تهران و تبریز محبوس هستند.

 

متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سایت نفس در قفس قرار گرفته است، عینا در زیر می‌آید:

 

دستمزدها باید حداقل دو میلیون تومان در ماه باشد!

 

ما کارگران در بند شاهرخ زمانی و محمد جراحی از زندان گوهردشت و بهنام ابراهیم زاده، از بند ٣۵٠ اوین از مبارزات کارگران پتروشیمی ماهشهر بر سر خواست حداقل دستمزد دو میلیون تومان و فراخون اتحادیه آزاد کارگران ایران به اعتراضی سراسری برای افزایش فوری دستمزد حمایت می کنیم.

 

ما خود به عنوان کارگرانی که اکنون در بندیم اعلام می کنیم که دستمزدهای زیر خط فقر را نمی پذیریم و بیش از این نمی توانیم به این زندگی پر از تحقیر و فقر و محرومیت ادامه دهیم. دستمزد زیر خط فقر یعنی از تحصیل واماندن فرزندان ما کارگران، دستمزد زیر خط فقر یعنی متلاشی شدن خانواده های ما کارگران، دستمزد زیر خط فقر یعنی بی درمانی و بی مسکنی. اگر چه حتی همین دستمزدها را هم به موقع پرداخت نمی کنند و بسیاری از ما کارگران به خاطر دستمزدهای پرداخت نشده مان، زندگی مان به تباهی کشیده شده است. ما خواهان افزایش فوری سطح دستمزدهایمان و حداقل دو میلیون تومان دستمزد ماهانه هستیم. ما تعویق در پرداخت دستمزدها توسط کارفرمایان را یک جنایت در حق خانواده های کارگران می دانیم و خواهان پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و خسارت ناشی از آن هستیم.

 

شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بهنام ابراهیم زاده

 

٩ دی ٩٢

زندانیان